BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, August 6, 2009

7 Ogos 2009

Hari ini hari jadi adik saya Nazrah yang ke 33. Sekejap je dah 33 padahal rasa sangat baru lagi tengok dia pakai baju sekolah rendahnya... sekarang diapun dah jadi cikgu, dan dah ada 3 orang anak. Apa-apapun Selamat Ulang Tahun ke 33 Na. Semoga Na dan keluarga sentiasa dalam rahmat Allah. Moga-moga Na sentiasa ceria dan gembira selalu.

Hari ini juga hari jadi boss saya, Tn Haji Hamidon Abu Bakar. Pukul 10.00 pagi tadi ada perjumpaannya dengan guru-guru untuk persiapan akhir sebelum pemantauan PSS Cemerlang Peringkat Kebangsaan beberapa hari lagi. Sempena hari jadinya ke 53 ini beliau menjamu semua guru dengan nasi dagang yang sangat sedap. Beliau turut menghadiahkan guru-guru sebuah buku setiap seorang. Boss saya ni suka membaca, setiap tahun menjadi tradisinya menghadiahkan setiap guru dan staff sekolah dengan sebuah buku. Tahun lepas saya dapat buku 'Jangan Bersedih' karya Dr.'Aidh bin Abdullah Al-Qarni,manakala tahun ini saya dapat buku 'Pedoman dan Asas untuk Pemimpin Berwibawa' karya Ahmad Fazli Yusof & Amin Idris. Terima kasih tuan GB.


Ni yang GB tulis dalam buku tu. Tarikh birthday saya yang sebenar 15.5.1967. Tiba-tiba bertukar bulan dan tahun lahir... rasa mudalah pulak, he he.



..di harijadinya, GB sampaikan hadiah harijadi utk guru-guru dan staff sokongan sekolah.

Semasa perjumpaan tadi, GB memaklumkan sekolah kami telah berjaya mendapat Anugerah Sekolah Cemerlang 2009. Beliau dimaklumkan melalui panggilan telefon dari Putrajaya semalam. Penyampaian anugerah akan diadakan di KL pada 18.8.2009. Akhirnya penat lelah semua warga sekolah telahpun berbaloi dengan berita ini. Rasa hendak menitis air mata mengenangkan kami semua telah berusaha bersungguh-sungguh untuk mendapat anugerah ini. Sebenarnya kami dah dapat macam2 anugerah sebelum ini termasuklah johan 3K Kebangsaan pada 2006, Murid Cemerlang Kokurikulum Kebangsaan pada 2007 (Perempuan) dan 2008 (Lelaki), no 3 Sekolah Harapan Negara.Kami pun dapat Top 5 Anugerah Sekolah Lestari Peringkat Kebangsaan tahun lepas...dan macam-macam lagi. Sekarang ini kami semua sedang fokus kepada PSS Cemerlang Kebangsaan pula. UPSR pun dah semakin dekat.. doa-doakan kami berjaya lagi dalam semua bidang!

GB sedang memotong kek harijadi dan pulut semangat hadiah dari KGKT SKT.


Pagi tadi anak saya, Faiz menelefon dari PUO menyatakan dia sedang demam dan batuk. Risaunya rasa hati seorang ibu. Baru kejap tadi dia call bagitau doktor kata dia cuma demam biasa. Dapatla ubat batuk dan ubat demam. Harap demamnya tak berlarutan dan dijauhkan dari semua penyakit merbahaya.

P/s: saya dah tulis entry ni hari Jumaat lalu, kesibukan (kononnya) menyebabkan hari ni baru dapat post. Agak basi sikit..

4 comments:

adamtajuddin said...

Alamak, camne bleh terforgot Na's bday ni... alaa, nak kena mintak maafla, kebetulan lak raya pun dah dekat..

najmiah said...

tu la agaknya dia sedih dan pilu di hari jadinya. u x buka blog dia ke?

4-a&nazrah said...

terima kasih k.jie, tak perasan lak ada entry ni, sorry.

Jard The Great said...

salam singgah dari ku.. ;p